סמס לנייד   054-575-3042  או  spirala.psy@gmail.com






 

פיתוח ויעול תהליכי למידה

החשיבה האוטומטית על ילדים מחוננים ומצטיינים, נוטה בדרך כלל להוביל למסקנה בדבר היכולת המעולה שלהם להצליח בלימודים מבלי להתאמץ ולהשיג ציונים גבוהים בלי ללמוד למבחן. מי מאיתנו ההורים או המורים לא מצא עצמו אובד עצות מול ילד אשר הוגדר כתלמיד בעל   הישגים גבוהים 
מאוד אך השקעה מינימאלית?

לעיתים התמונה היא גם הפוכה! כמה פעמים קרה מצב בו בנכם, או בתכם, הוגדרו כבעלי פוטנציאל לימודי גבוה מאוד, אך הציונים בפועל היו נמוכים? והמוטיבציה היתה ירודה ביותר? והתחושה שהילד איבד עניין וחשק בלימודים היתה חזקה ומפחידה?
מחקרים רבים מדברים על המימשק בין מחוננות לתת השגיות לימודית ולעיתים אף תת השגיות רחבה יותר. ישנם מספר הסברים לכך וביניהם הקלות לזכות בציונים גבוהים אשר מנעה מילדים אלו את ההתמודדות החשיבתית ואת פיתוחם של תהליכי למידה עמוקים יותר ויצרה מצב שבו ההצלחה הושגה אך לא בהכרח דרך תהליך למידה מהותי ומצמיח (אשר בו גם אכזבות, התבוננות אישית, הסקת מסקנות יצירת שינוי וכיוצב').

מהמקום הזה, ומתוך הבנה לגבי חשיבות האתגר הלימודי (ולא רק הציון הבית ספרי),
מכון ספירלה מציע סדנאות בקבוצות קטנות, בהן יושם הדגש על תהליכי למידה וחשיבה שונים כגון: חשיבה יצירתית, חשיבה אנלוגית, שאילת שאלות, משחק ואסטרטגיה, חשיבת חקר וחשיבה על החשיבה.

קישור מומלץ - מיומנויות למידה



שלחו אלינו מייל - וניצור קשר לפרטים נוספים


מכון ספירלה - בהנהלת דפנה תמיר - פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה
יגאל ידין 39 משרד 2 מודיעין -  spirala.psy@gmail.com - סמס לנייד 0545753042
לייבסיטי - בניית אתרים