סמס לנייד   054-575-3042  או  spirala.psy@gmail.com






 

טיפול בילדים ומתבגרים

כהורים, אתם בוודאי מודעים לחוויה הרגשית והחברתית השונה והלא קלה בכלל של הילדים המחוננים. להם יש צרכים אחרים המובילים אותם להתנהגויות אחרות ולא תמיד קל להם להתערות בחברת בני גילם בכיתה, בחוג וסתם כך בשעות אחר הצהריים עם חברים "מקומיים".

איפיונים ייחודיים אלו, בונים מערך רגשי שונה ומיוחד אשר לרוב אינו מובן לחברה. כך הילד עלול לחיות בתחושת בדידות עצומה.
המפגש הטיפולי, אותו אנו מקיימים, הוא המקום בו מתקיים שיח (מילולי ולא מילולי) על עצמנו, המאפשר לנו להבין טוב יותר את הרגשות שלנו, המחשבות המניעות אותנו וההתנהגויות שלנו. זאת לצד האופן בו אחרים מפרשים אותנו. העבודה הטיפולית היא אישית ונבנית מפגישה לפגישה באופן שלוקח בחשבון מקצבים שונים, שלבים אישיים שונים ויעדים מגוונים. כך שלמעשה, הטיפול הפסיכולוגי מתווה דרך לגיבוש מודעות עצמית עמוקה ורחבה מתוך יצירת אמון וביטחון בקשר הטיפולי.

לעיתים קרובות, כאשר מדובר בילדים צעירים אם כי גם במתבגרים, התהליך הראשוני הוא המשגת החוויה אותה הילד עבר. לתת מילים לארוע מסוים, להתנהגות, לתחושת הבטן בדבר הקושי שאותו קשה מאוד להמשיג. אחר כך, במשך כמה זמן שנידרש, הדיבור הוא על העצמי הפרטי שלי: מה קורה לי במימד האישי מול התנהגות מסוימת המופנית אליי, מה היא בונה בתוכי, מה היא מאפשרת, מה היא חוסמת ואיך הייתי רוצה להתקדם מכאן הלאה. זהו תהליך אישי, עמוק, סובייקטיבי, לעיתים כואב ולעיתים שמח, לעיתים פותח ולעיתים סוגר אך - מעצים ומגדל בצורה בלתי רגילה.

קיימות טכניקות טיפוליות רבות ושונות. אנו במכון מאמינים בגישה אינטגרטיבית אשר מושתת על התייחסות מערכתית (הלוקחת בחשבון את הילד, המשפחה ובית הספר) כמו גם על שילוב בין מספר גישות – הכל בהתאם לצרכים הטיפוליים. בעבודה הטיפולית אנו משתמשים בכלים רבים המותאמים לילד כגון: משחק, שיחה, דמיון מודרך, ספורט, יצירה ועוד, הכל על מנת ליצור מרחב בטוח ולשכלל את היכולת של הילד להסתכל על עצמו תוך כדי תנועה קדימה. 



שלחו אלינו מייל - וניצור קשר לפרטים נוספים


מכון ספירלה - בהנהלת דפנה תמיר - פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה
יגאל ידין 39 משרד 2 מודיעין -  spirala.psy@gmail.com - סמס לנייד 0545753042
לייבסיטי - בניית אתרים